Dzintra Dzene, "Ogres Vēstis Visiem" Publicēts: 2011-03-16 07:08:00 / Pašvaldība
Ziņot redakcijai
Sākoties siltākam laikam, Ogrē intensīvi tiek remontētas satiksmei bīstamas bedres. Tiesa gan, tā ir kā cīņa ar vējdzirnavām – tur, kur viena bedrīte saremontēta, jau ir izveidojusies cita.
«OVV» jau rakstīja par katastrofālo situāciju, kāda ar bedrēm ir Ogrē, Brīvības ielā, kur joprojām tiek turpināti Kohēzijas fonda finansētie būvdarbi. Diemžēl aina diez ko labāka nav arī citviet pilsētā. Šobrīd saremontēti ir aptuveni 100 m2 bedru. Ogres novada domes Komunālās nodaļas komunālo jautājumu inženieris Jānis Daukšts piekrīt, ka situācija patiesi ir kritiska, un kā nu ne, jo šogad ceļu uzturēšanai Ogres novadā paredzēti vien 370 tūkstoši latu. «2006.gadā šāda summa ceļu uzturēšanai bija atvēlēta tikai Ogres pilsētai vien, bet tagad jāspēj uzturēt arī novada ceļi. Secinājumus varat izdarīt paši. Vienīgā cerība ir uz Eiropas fondu naudām. Pie šī jautājuma strādā novada Attīstības nodaļa,» skaidro J. Daukšts. Ogres novada Attīstības nodaļas vadītāja Jana Briede «OVV» apstiprināja, ka Tīnūžu ielas rekonstrukcijai finansējums jau ir piešķirts un tiek izstrādāts projekts. Brīvības ielas iespējamajai rekonstrukcijai finansējums vēl tiek meklēts. Taču gan vienā, gan otrā gadījumā tas nav dažu dienu un pat mēnešu jautājums, tāpēc šobrīd bedres būs tur, kur bijušas, un ceļu uzturētāji ar tām cīnās ar tiem spēkiem un līdzekļiem, kādi pieejami. Šobrīd avārijas bedres tiek aizklātas ar auksto asfaltbetona segumu, kas, kā atzīst J.Daukšts, situāciju var uzlabot vien uz īsu brīdi, jo, notiekot intensīvai transporta kustībai, bedres atkal tiek «izsistas» un līdzās «aizlāpītajām» veidojas jaunas. Asfalts daudzviet ir drūpošs un savu mūžu faktiski jau nokalpojis. Tomēr tas ir labāk kā nekas.
Ogres pilsētā ceļu uzturēšanas darbi uzticēti SIA «Ceļdaris» (2. zona, Jaunogres un centra rajons starp dzelzceļu un Ogres upi) un VAS «Latvijas autoceļu uzturētājs» (1. zona, teritorija no dzelzceļa uz Daugavas pusi līdz Ogres upei un no Ogres upes krasta Pārogres teritorija). Speciālisti skaidro, ka tad, kad sniegs būs pilnībā nokusis un brauktuves temperatūra sasniegs vismaz plus piecus grādus, satiksmei bīstamās bedrītes varēs remontēt ar karsto asfaltbetonu, kura izmaksas ir zemākas, turklāt tas ir daudz izturīgāks.
Ogrēnieši savas bedres jau zina, bet, lai pilsētas viesi, tā teikt, nenolauztu riteni, P/A «Mālkalne» vietās, kur situācija ir viskritiskākā, uzdots uzstādīt ceļa zīmes Nr. 112 «Bīstams ceļš» ar papildplāksnītēm Nr.803 «Darbības zona». Šādas zīmes tiks izvietotas Skolas ielā, J. Čakstes prospektā, Strēlnieku prospektā, Brīvības ielā, Tīnūžu ielā, Turkalnes ielā, Akmeņu ielā, Upes prospektā, Kalna prospektā, Rīgas ielā un Zilokalnu prospektā. Nepieciešamajās vietās tiks uzstādīta arī zīme Nr. 323, kas noteiks maksimālā braukšanas ātruma ierobežojumus.
|